تهدید کرونا، فرصتی برای آموزش مجازی

248 بازدید

این روزها با انتشار ویروس کرونا، بسیار تاکید می‌شود که تا حد امکان کارهای غیر ضروری را تعطیل کرده و در خانه بمانید.  در این بین شاهد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و بسیاری از آموزشگاه‌ها و موسسات آزاد و متوقف شدن آموزش نیز می‌باشیم.

اما سوال اینجاست که آیا در هنگام بحران‌های این چنینی زندگی، خرید، آموزش و بسیاری از کسب و کارها باید متوقف شوند؟

دیده می‌شود که برخی کسب و کارها مشتریان خود را به خرید آنلاین دعوت می‌کنند و ترجیح می‌دهند که در این بحران با روش سنتی کار نکنند. بسیاری تازه به فکر راه اندازی چنین قابلیتی افتاده‌اند.

آیا وقت آن نرسیده که شما هم مسیر آموزشی خود را تغییر دهید تا در بحران‌های این چنینی از آموزش باز نمانید؟

با جایگزین کردن آموزش مجازی به جای آموزش حضوری، آموزش را هم می‌توان متوقف نکرد. این نوع از آموزش نه فقط در بحران‌های این چنینی بلکه در کل مزایایی دارد که در خیلی از موارد می‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود. در ادامه برخی از مزایای آموزش از راه دور را بررسی می‌کنیم.

  • در این نوع از آموزش، نیازی به رفت و آمدهای طولانی و خسته کننده نیست و این به معنی صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. همچنین این روزها که یکی از معضلات کلان شهرها ترافیک و آلودگی هواست، به کاهش آلودگی و ترافیک شهری نیز کمک می‌کند.
  • این نوع از آموزش وابسته به مکان نیست، شما هر کجا که باشید، در محل کار، منزل، سفر و یا حتی هنگام انتظار در مطب پزشک یا اتوبوس و مترو می‌توانید آموزش ببینید. فقط کافی‌ست اینترنت داشته باشید و یا آموزش‌ها را قبلا دانلود کرده باشید.
  • آموزش مجازی همچنین به زمان خاصی وابسته نیست، پس از ثبت نام در دوره‌ها، شما همیشه به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت.
  • یکی از بهترین مزیت‌های آموزش از راه دور این است که شما به دفعات می‌توانید آن را استفاده کنید.
  • در این کلاس‌ها بدون نیاز به حضور فیزیکی استاد و دانشجو قابلیت تعامل مستقیم با اساتید و دیگر دانشجویان به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری وجود دارد. تعامل در محیط‌هایی مانند اتاق‌های گفت‌وگو، پست الکترونیک، اتاق مباحثه تابلوهای اعلانات امکان‌پذیر است.
  • آموزش مجازی، جامع، فراگیر، پویا و به روز است و نیاز آموزشی شما را در هر زمان دلخواه رفع می‌کند.
  • به دلیل اینکه دروس در آموزش مجازی به صورت چند رسانه‌ای ارائه می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. استفاده از انواع مختلف محتوا مانند تصویر، صوت، متن و انیمیشن حداکثر بازده در یادگیری را به شما می‌هد.
  • به این دلیل که محدودیت‌های مکانی و زمانی حذف شده‌اند، میزان اثربخشی و بازدهی این نوع از آموزش، بیشتر از آموزش حضوری است.
  • آموزش مجازی محدودیتی در پذیرش دانشجو ندارد و در یک کلاس تعداد زیادی دانشجو را همزمان می‌تواند پشتیبانی کند که این موضوع به کاهش هزینه کلاس نیز کمک می‌کند.
  • بلافاصله بعد از ثبت نام، می‌توانید به محتوای دوره دسترسی داشته باشید و امکان کنسل شدن دوره به علت به حد نصاب نرسیدن دانشجویان وجود ندارد.
  • دوره‌های مجازی و آنلاین ممکن است پس از مدتی به بروزرسانی نیاز داشته باشند و استاد مباحث جدیدی را به آن اضافه کند. شما هر در هر زمانی و بدون پرداخت هزینه‌ به این بروزرسانی‌ها دسترسی خواهید داشت.
  • در آموزش از راه دور، سرعت کلاس دست خود شماست. شما با توجه به ظرفیت و توانایی خود می‌توانید مطالب را آموزش ببینید یا مطالب آشنا را مطالعه نکنید و وقت و تمرکز خود را روی مطالبی بگذارید که با آن‌ها کمتر آشنایید. اگر شاغل باشید یا از بهره هوشی پایینی برخوردار باشید با مسیر آموزشی طولانی‌تر و اگر بهره هوشی و وقت زیادی داشته باشید، مسیر کوتاه‌تری را به انتخاب خودتان طی خواهید کرد.
  • در آموزش مجازی نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای ایجاد ساختمان‌ها و امکانات فیزیکی نیست. و این تاثیر مستقیمی بر روی هزینه آموزش شما دارد.
  • این نوع از آموزش مناسب برای نیروی کار جدید است. امروزه کارمندان در کنار کار کردن برای پول، احساس نیاز شدیدی به ارتقاء شخصیت و دانش خود دارند که آموزش حضوری محدودیت‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. آموزش مجازی این محدودیت‌ها را از بین می‌بردو دارایی ارزشمندی برای نیروی انسانی و سازمان‌ها به حساب می‌آید و محیط کار را تبدیل به یک محیط لذت‌بخش و پویا می‌کند.

 

ما در استاداپ با تولید و یافتن بهترین محتوای آموزش مهارتی و انتشار آن بر روی استاداپ و تلاش همیشگی برای بهبود عملکرد فنی و آموزشی استاداپ تمام مزایای گفته شده را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار می‌دهیم و در تلاشیم که هیچ محدودیتی بین شما و یادگیری قرار نگیرد و با هیچ شرایطی مانند بحران کنونی از یادگیری بازنمانید.‌

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostaadapp.com/blog/?p=2385
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
استاد اپ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد تهدید کرونا، فرصتی برای آموزش مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.