با استاد اپ برنامه نویس شوید

435 بازدید

پایتون زبان برنامه ‌نویسی قدرتمندی است که در زمینه‌هایی از جمله یادگیری ماشین، علم داده‌ها، خودکارسازی سامانه‌ها، واسط‌های برنامه نویسی، توسعه وب و… کاربرد دارد. با آموزش آنلاین پایتون شما می‌توانید به راحتی با یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی آشنا شوید. اما ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که پایتون چیست و آیا ارزش آن را دارد که روی آن سرمایه‌گذاری کنیم؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

پایتون در سال ۱۹۹۱ وارد دنیای برنامه نویسی شد و در مقایسه با زبان‌های بزرگ، یک زبان جدید به شمار می‌آید. هدف از ایجاد پایتون پر کردن شکاف‌های موجود در دنیای برنامه نویسی بود. همچنین از پایتون می‌توان برای نوشتن اسکریپت‌هایی که به طور خودکار کارهای روتین خسته‌کننده را اجرا کنند یا ساخت نمونه اولیه از برنامه‌های کاربردی استفاده کرد.

امروزه پایتون از ابزارهای تراز اول در تحلیل داده‌ها، مدیریت زیرساخت‌ها و توسعه برنامه‌های کاربردی است. همچنین نقش مهمی در زمینه هوش مصنوعی، توسعه برنامه‌های تحت وب، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مدیریت سیستم‌ها بازی می‌کند. این موفقیت‌ها به خاطر ویژگی‌هایی است که در اختیار توسعه دهندگان حرفه‌ای و تازه‌کار قرار می‌دهد. در ادامه به بعضی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

یادگیری پایتون ساده است و حتی اگر شما یک برنامه‌نویس تازه‌کار باشید با صرف کمی وقت می‌توانید اصول اولیه آن را یاد بگیرید و اولین برنامه کاربردی خود را طراحی کنید. برنامه نویسان بدون مشکل می‌توانند منطق دستورات این زبان را به روشنی درک کنند و برای دیگران شرح دهند. این سادگی باعث شده تا پایتون یک گزینه ایده‌آل برای تدریس در مدارس، مراکز آموزشی و حتی آموزش مجازی باشد و انتخاب اول کسانی باشد که تازه به دنیای برنامه‌نویسی قدم گذاشته‌اند.

در این زبان برنامه نویسی همه چیز واضح و گویاست و در آموزش برنامه نویسی جایگاه ویژه‌ای دارد.

ویژگی یک زبان برنامه نویسی خوب، محبوبیت و کاربرد گسترده است که پایتون این دو را همزمان داراست. همچنین پایتون برای انجام کارهای پیش پا افتاده و عادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه برای ساخت برنامه‌های حرفه‌ای با کیفیت بالا، برنامه‌های مستقل و سرویس‌های وب استفاده می‌شود. اسکریپت‌های نوشته شده با این برنامه فرآیندهای بزرگی را مدیریت و خودکارسازی می‌کنند.

به این دلیل که پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و شی‌گرا است، برای توسعه سایت‌های داینامیک، تحلیل داده‌ها و نوشتن برنامه‌های دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد اصلی آن اسکریپت‌نویسی و خودکارسازی است. پایتون در برنامه نویسی‌های عادی و رایج، یادگیری ماشین و علم داده‌ها، وب سرویس‌ها و توابع Restful، برنامه نویسی Metaprogramming نیز به کار می‌رود.

پایتون یک زبان چسبنده است به این معنی که با استفاده از این ویژگی کدهای متفاوت را می‌توان به هم وصل کرد. کارهایی هم هستند که پایتون قادر به انجام آن‌ها نیست و بهتر است در انجام آن‌ها از پایتون استفاده نکنید به‌عنوان مثال چون پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است برای برنامه نویسی‌های سطح سیستمی مثل درایورنویسی یا هسته سیستم عامل‌ها مناسب نیست. همچنین هنگامی که به دنبال فراخوانی کتابخانه‌های چند سکویی هستید نباید از آن استفاده کنید.

آموزش پایتون

همان‌طور که گفتیم پایتون یک زبان برنامه نویسی ساده است و حتی برنامه‌نویسان مبتدی نیز می‌توانند آن را به راحتی یاد بگیرند. کودکان هم با یادگیری این زبان می‌توانند وارد دنیای جذاب برنامه‌نویسی شوند. به دلیل کاربردهای فراوان و زیاد پایتون، بعد از یادگیری آن، انواع فرصت‌های شغلی برای شما فراهم می‌شود.

با استفاده از آموزش مجازی شما می‌توانید به راحتی و بدون صرف هزینه و وقت زیاد این زبان را یاد بگیرید. همین الان شما می‌توانید تصمیم بگیرید و آموزش خود را شروع کنید درحالیکه بستر یادگیری همیشه در دسترس شما است و لازم نیست نگران تنظیم خالی کردن وقت خود برای کلاس‌های حضوری باشید.

آموزش آنلاین برنامه‌نویسی پایتون

پیشنهاد ما به شما برای آموزش آنلاین پایتون، استفاده از اپلیکیشن استاد اپ است. این اپلیکیشن قابل دانلود در سایت استاد اپ، کافه بازار و گوگل پلی است. پس از نصب اپلیکیشن کافی‌ست که یک اشتراک ماهیانه به مبلغ ۲۹ هزار تومان بخرید و در طول ماه از کلیه آموزش‌های آن استفاده کنید. فیلم‌های آموزشی موجود به صورت آنلاین قابل مشاهده هستند و قابلیت دانلود وجود ندارد. در پایان هر ماه با پرداخت همین مبلغ امکان استفاده مجدد از آموزش‌ها در اختیار شماست.

قبل از خرید اشتراک، این امکان وجود دارد که از جلسات رایگان دروس استفاده کنید که در دوره آموزش آنلاین پایتون، هم چند جلسه رایگان قابل استفاده و ارزیابی است.

آموزش آنلاین پایتون استاد اپ توسط استاد انوش کاظمی ارائه شده است که با جست‌وجوی نام استاد و یا جست‌وجو در دسته‌بندی کامپیوتر می‌توانید آن را بیابید. این دوره در شش قسمت و ۵۴ جلسه ارائه شده است.

در پارت اول آموزش، موضوعات متغیرها و نوع داده‌ها، لیست‌های پایتون، دسترسی به عناصر لیست، دستکاری لیست‌های پایتون، توابع در پایتون، متدها، پکیج‌ها، فرمت‌بندی رشته‌ای و نامپای بررسی شده‌ است.

در پارت دوم آموزش شما می‌توانید آرایه‌های چند بعدی نامپای، عملیات آماری با نامپای را بیاموزید. همچنین با matplotlib آشنا شوید و رسم نمودارهای مستطیلی یا هیستوگرام، سفارشی‌سازی با matplotlib، گذاره‌های منطقی و شرطی، ایجاد یک تابع با کلید واژه def، متغیرهای محلی و عمومی، پارامترها و آرگومان‌های ورودی توابع و نوشتن توضیحات کمکی برای توابع و کلاس‌ها را یاد بگیرید.

پارت سوم آموزش به شما امکان آشنایی با محاسبه فاکتوریل یک عدد، تابع با تعداد متغیر آرگومان، تابع در قالب شیء، ساخت سریع تابع با کلید واژه lambda، مولدهای پایتون، بستارهای پایتون، کلاس‌ها و شیءگرایی در پایتون، اعضای ایستای یک کلاس، ارث‌بری در کلاس‌ها و بازنویسی بدنه را می‌دهد.

در پارت چهارم، مخفی‌سازی داده‌ها، مباحث پیشرفته در علم داده مانند ساخت نمودارهای چندتایی با matplotlib و ساخت انیمیشن با matplotlib را می‌آموزید. همچنین مقدمه‌ای بر ترجمه کدهای ژنتیکی، خواندن و درون‌ریزی کدهای DNA به پایتون، ترجمه کدهای DNA به پروتئین با پایتون، مقدمه‌ای بر آونگ آشوبناک، وارد کردن معادلات در پایتون و حل آونگ دوتایی و ساخت انیمیشن با matplotlib گفته می‌شود.

پارت پنجم و ششم هم شامل ۱۴ جلسه هستند و موضوعات هر جلسه را با نصب اپلیکشن، به رایگان می‌توانید مشاهده کنید.

شما به‌عنوان یک دانش‌آموز، دانشجو، استاد دانشگاه و یا حتی کارمند حسابداری می‌توانید از آموزش آنلاین پایتون بهره ببرید و کارهای خود را اتوماسیون کنید. کاری که انسان با درصد خطای بالا در ده روز انجام می‌دهد یک اسکریپت ساده با پایتون در کمتر از چند ثانیه انجام می‌دهد.

بهتر است که همین حالا دست به کار شوید وبا تمرین زیاد بر این زبان برنامه‌نویسی مسلط شوید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostaadapp.com/blog/?p=2406
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
استاد اپ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد با استاد اپ برنامه نویس شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.