آموزش مجازی بازاریابی

267 بازدید

دغدغه همه ما این است که رونقی در کسب و کارمان ایجاد کنیم. برای پاسخ به این نیاز در دنیای مدرن امروزی به کلماتی مثل بازاریابی، آموزش بازاریابی، بازاریابی اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و… برمی‌خوریم. گاهی اوقات گیج می‌شویم  و نمی‌دانیم از کجا آغاز کنیم.

آیا به راستی خود به تنهایی می‌توانیم سکان بازاریابی کسب و کار خود را به دست بگیریم؟ چقدر از این دانش آگاهی داریم؟ اساساً آموزش بازاریابی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آموزشی کسب وکارها در سال‌های اخیر است که شاخه‌های متعددی از جمله: دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابی تلفنی تقسیم می‌شود. اما به راستی کدام دسته را انتخاب کنیم و از کجا آغاز کنیم؟

آموزش بازاریابی را از کجا آغاز کنیم؟

قدم اول در این راه این است که کسب وکار خود را به‌صورت واضح برای خود تعریف کنیم. این تعریف در راه انتخاب مسیر صحیح به ما کمک خواهد کرد. دست به کار شوید، قلم و کاغذ را بردارید و شغل خود را به صورت کامل بیان کنید. برای این کار می‌توانید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

حرفه من جزو چه گروه از کارها قرار می‌گیرد؟ کالا یا خدمات؟ منظور از کالا کسب وکارهایی است که منجر به تولید می شو دو حاصل آن یک کالا ملموس می‌باشد مانند تولید کننده پوشاک، مواد غذایی، لوازم آرایشی بهداشتی، باغبانی، مواد غذایی و… .

یا اینکه حرفه و شغل شما در حیطه کار خدماتی قرار می‌گیرد؟ شما یک پزشک هستید؟ آرایشگر هستید یا آرایشگاه دارید؟ یا آموزگار هستید و در صنعت آموزش فعالیت می‌کنید؟

پس از این دسته‌بندی اولیه از حرفه خود سراغ مشخص کردن گروه مخاطب خود بروید. مشتریان شما چه کسانی هستند؟ کودکان، نوجوانان، بزرگسال، زنان، مردان و … این دو گزینه در گام‌های بعدی آموزش بازاریابی شما بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند انتخاب‌های صحیح شما در آینده را رقم بزند.

چه راه‌هایی برای آموزش بازاریابی وجود دارد؟

پس از اینکه به سؤالات بالا پاسخ دادید یک قدم به جلو برداشته‌اید و حالا نوبت به انتخاب نحوه آموزش بازاریابی است. گزینه‌های متعددی روبروی شما گسترده است. شما می‌توانید به آموزشگاه‌های مربوطه مراجعه کنید و بهترین مورد را انتخاب کنید. سپس با توجه به زمان‌های خالی خود و برنامه زمان‌بندی آموزشگاه بهترین گزینه را انتخاب کرده و در کلاس ثبت‌نام کرده و آموزش‌های لازم در زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی، آموزش بازاریابی و فروش و آموزش بازاریابی محتوا را ببینید.

روش دیگر پیشنهادی ما برای آموزش بازاریابی مطالعه کتاب‌های منتشر شده در این زمینه است. برای آموزش از این طریق که نوعی یادگیری خودآموز به حساب می‌آید شما با توجه به نیاز خود می‌توانید به سایت‌های معتبر معرفی کتاب مراجعه کرده و لیست عناوین منتشر شده در این زمینه را انتخاب کرده سپس اقدام به خرید کنید. این روش در آگاهی شما نسبت به علم بازاریابی بسیار مؤثر خواهد بود.

روش سوم فراگیری بازاریابی، یادگیری از طریق اینترنت می‌باشد. این روش جزو آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌های یادگیری برای صاحبان کسب وکار می‌باشد و می‌تواند دانش و اطلاعات ما را در زمینه بازاریابی بالا ببرد. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید اطلاعات لازم را از سایت‌های معتبر کسب کنید؛ یا با نصب یک اپلیکیشن بر روی موبایل خود از آموزش‌های بازایابی به صورت آنلاین استفاده کنید.

بهترین روش برای آموزش بازاریابی چیست؟

در قسمت‌های قبل انواع روش‌ها را برای شما توضیح دادیم. شما به‌عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کارکدام روش آموزشی را انتخاب می‌کنید؟

مسلماً هر یک از روش‌های پیشنهادی معایب و محاسنی دارد که سعی می‌کنیم آن‌ها را به تفکیک بررسی کنیم تا شما راحت‌تر بتوانید به هدف خود رسیده و در شاخه‌های مختلف بازاریابی مانند شاخه بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان یک فرد متخصص عمل کنید.

آموزش به روش حضوری

آموزش بازاریابی به‌صورت حضوری باعث می‌شود شما از وجود فردی یک استاد بهره‌مند شده و بتوانید ایده‌های خود را با او در میان بگذارید و اشکالات احتمالی خود را برطرف کنید. همچنین حضور در یک کلاس درس می‌تواند شور و شوق آموزش را در شما ایجاد کند و میل به یادگیری را در شما افزایش دهد.

 اما حقیقتاً این روش برای صاحبان کسب وکار زیاد کاربردی نمی باشد. آنان وقت کافی برای حضور در چنین کلاس‌هایی را ندارند و گاهی اوقات به دلیل عدم داشتن زمان کافی از یادگیری منصرف می‌شوند.

مطالعه کتاب‌های منتخب

دومین روش که به شما معرفی کردیم، روش خرید و مطالعه کتاب بود. این روش بسیار عالی  ومفید بوده و حتماً شما را به سمت پیشرفت سوق می دهد. این روش را به دوستانی که اهل مطالعه هستند و توانایی انتخاب درست کتاب‌ها را دارند پیشنهاد می‌کنیم. زیرا در بین کتاب‌های منتشر شده بسیارند کتاب‌هایی که برای شما مفید نخواهند بود. علاوه‌براین عادت داشتن به مطالعه هم نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. البته اگر شما  فردی هستید که عادت به خواندن یک یا دو کتاب در ماه را ندارید، مطمئن باشید که این روش برای شما کار ساز نیست و صرفاً منجر به خالی شدن جیب شما و پرکردن فیزیکی کتابخانه شما می‌شود.

آموزش بازاریابی از طریق اینترنت

چگونه می توانیم، بهترین آموزش‌های بازاریابی را از طریق اینترنت دریافت کنیم؟ عضویت در سایت‌های معتبر یا نصب اپلیکیشن‌های آموزشی که به تایید اساتید و مراجع آگاه رسیده است، می‌تواند بهترین گزینه برای یاد گیری شما باشد. در این روش آموزش شما در کم‌ترین زمان و با کمترین هزینه در دسترس شما قرار دارد و شما می‌توانید در فرصت‌هایی که زمان مرده شما حساب می‌شود به تمرین و یادگیری بپردازید و برای رشد شخصی خود تلاش کنید.

امیدواریم مقاله فوق تا حدودی شما را با آموزش بازاریابی آشنا کرده باشد. پاسخ سؤالاتی که در مورد کسب و کار خود یادداشت کردید را نزد خود نگه دارید، زیرا در مقالات آتی آن‌ها برای شما بسیار کاربردی خواهند بود. در آینده قصد داریم در مورد آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی محتوا، آموزش بازاریابی شبکه‌ای، آموزش بازاریابی دیجیتال، آموزش بازاریابی آنلاین و نحوه بازاریابی اینترنتی با شما  صحبت کنیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostaadapp.com/blog/?p=2318
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
استاد اپ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش مجازی بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.