آموزش مجازی موسیقی

218 بازدید

همه‌ ما می‌دانیم برای یادگیری موسیقی و تسلط به یک ساز خاص، نیاز به کلاس‌های متعددی داریم و باید برای دست یابی به این مهارت وقت زیادی را صرف کنیم. اما ممکن است کمبود وقت و هزینه داشته باشیم یا دلایل دیگری باعث شود نتوانیم به کلاس برویم. چقدر به آموزش مجازی موسیقی فکر کرده‌اید؟ آیا یادگیری موسیقی به صورت مجازی امکان دارد؟

همانطور که مشخص است آموزش ساز‌های مختلف موسیقی نیاز به یک استاد حرفه­ای دارد تا با راهنمایی‌‌ها و آموزش‌‎های وی یک ساز موسیقی را یاد بگیریم. از آنجایی که تعداد علاقه‌مندان به هنر موسیقی بسیار زیاد است و برای بسیاری رفت و آمد به کلاس در طول هفته مشکل است، کلاس­های آموزش موسیقی به صورت آنلاین نیز تشکیل می‌گردد. شاید خوب باشد شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی موسیقی را تجربه کنید.

مثلاً اگر علاقه شما به نواختن گیتار است و البته در رفت و آمد کلاس هم مشکل دارید، با آموزش مجازی گیتار می‌توانید این ساز را یاد بگیرید. لازم به ذکر است که نمی‌توان انتظار داشت آموزش آنلاین موسیقی بازدهی کلاس حضوری را داشته باشد؛ اما با پیشرفت علم و سطح تکنولوژی این امر تا حد زیادی محقق شده است.

روند آموزش به صورت مجازی به این گونه است که فرد از طریق نصب برنامه بر روی رایانه یا گوشی موبایل خود با استاد مد نظر ارتباط برقرار می‌کند و استاد به آموزش و رفع اشکالات هنرجو می‌پردازد. زمانی این آموزش‌ها به بهترین بازدهی خود می‌رسند که تمام مشکلات نرم‌افزاری چنین برنامه‌هایی از میان برداشته شود و استاد و هنرجو با استفاده از یک برنامه جامع و کامل بتوانند شرایط کلاس حضوری را خلق کنند. در نظر داریم شما را با نحوه آموزش مجازی موسیقی و مزایا و معایب آن آشنا کنیم.

آموزش موسیقی

موسیقی جایگاه خاصی در زندگی امروزه ما دارد. هر کسی با توجه به سبک مورد علاقه‌اش به موسیقی گوش می‌دهد کمتر کسی را می بینید که بگوید به موسیقی علاقه ندارد. اما اگر بخواهیم عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم بخش جذاب موسیقی علاوه‌بر شنیدن خلق کردن یک اثر است، اینکه خودمان یک موسیقی بنوازیم و آن وقت است که علاقه ما به موسیقی بیشتر می‌شود. اگر شما هم دوست دارید موسیقی و نواختن یکی از سازها را یاد بگیرید، باید به آموزش موسیقی توجه زیادی بکنید و آن را جدی بگیرید. عده‌ای به آموزش موسیقی و نواختن آن علاقه بسیاری دارند و برای یادگیری آن به نحوی تلاش می‌کنند. اما چیزی که وجود دارد این است که برخی افراد تمام شرایط برای آموزش را ندارند، پس وقت آن رسیده از مزایای آموزش مجازی موسیقی گفته شود.

مزایای آموزش موسیقی به صورت مجازی

اگر بخواهیم به مزایای آموزش مجازی موسیقی اشاره کنیم می‌توان موارد بسیاری را ذکر کرد. به طور مثال شما هیچ تمایلی به حضور فیزیکی در کلاس ندارید و دوست دارید آموزش موسیقی را در منزل خود شروع کنید یا ممکن است آموزشگاه موسیقی در نزدیکی محل کارتان یا منزلتان وجود نداشته باشد و دغدغه رفت و آمد به کلاس موسیقی را داشته باشید، با آموزش اینترنتی موسیقی دیگر نگران دیر رسیدن به کلاس خود را نخواهید داشت.

 یکی دیگر از مزایای مهم آن برنامه‌ریزی زمانی است که برای شما به ارمغان می‌آورد و به راحتی می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و این امکان را ایجاد می‌کند که در هر ساعت از شبانه روز به یادگیری ساز مد نظر خود بپردازید.

حتی برخی از افرادی که ساکن شهرستان هستند و دسترسی به کلاس‌های آموزش موسیقی ندارند می‌توانند آموزش مجازی موسیقی را انتخاب کنند. مثلاً با آموزش مجازی تنبک یادگیری خود را شروع کنند و به مرحله حرفه‌ای برسند.

از آنجایی که تمامی هنرجویان طالب و خواستار بهترین استادان هستند و می‌خواهند توسط آنان آموزش ببینند اگر بخواهند از طریق کلاس حضوری اقدام کنند بسیاری از هنرجویان به خاطر موقعیت جغرافیایی خود از آموزش‌های استادان مورد نظر خود بی‌بهره می‌مانند. بنابراین از دیگر مزایای آموزش مجازی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که امکان برقراری ارتباط هنرجو با بهترین استادان را نیز فراهم می‌کند.

از طرفی دیگر هزینه کلاس‌های مجازی به مراتب از کلاس‌های حضوری کمتر است. بنابراین این شیوه آموزشی جدید امکان آموزش موسیقی را برای خانواده‌هایی که بضاعت مالی کمتری نیز دارند را فراهم کرده است. همچنین با دراختیار قرار داشتن فیلم کلاس‌ها بدون محدودیت زمانی، این امکان برای هنرجو فراهم هست که هرجای آموزش را درست متوجه نشد بارها و بارها فیلم مورد نظر را مشاهده کند تا به یادگیری کامل برسد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در آموزش حضوری وجود دارد سن کم بسیاری از هنرجویان محسوب می‌شود که مشکلات عدیده‌ای را برای خانواده‌هایشان به وجود آورده؛ به طور مثال رساندن فرزندان به کلاس برای والدین دشوار است اما آموزش مجازی این مشکل را به طور کامل حل کرده است.

حتی برخی ایرانی‌هایی که مقیم کشور‌های دیگری هستند و دوست دارند ساز‌های ایرانی یاد بگیرند با آموزش تصویری آنلاین می‌توانند تا حدودی آموزش ببینند.

معایب آموزش مجازی موسیقی

یکی از بزرگ‌ترین معایب آموزش آنلاین موسیقی رودررو نبودن استاد با هنرجو است که امکان ایجاد ارتباط بین استاد و هنرجو به طور کامل محقق نمی‌شود. البته باید گفت با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و سطح علم و دانش می‌توان انتظار داشت تا در آینده‌ای نه چندان دور آموزش مجازی فراگیرتر از آموزش به صورت حضوری تلقی شود. پس نگران یادگیری آموزش مجازی موسیقی یا هر نوع آموزش دیگر به صورت حرفه‌ای نباشید.

یکی دیگر از مشکلاتی که در این نوع آموزش وجود دارد تمرکز کمتر هنرجو است، زیرا با قرار گرفتن در محیط غیرکلاسی امکان حواس پرتی بیشتری برای او وجود دارد که البته هنرجو با میزان علاقه خود می‌تواند عوامل حواس پرتی را از خود دور کند.

اپلیکیشن آموزش موسیقی

در آموزش به صورت مجازی افرادی که رفت و آمد به کلاس برایشان یک مشکل بزرگ است و نمی‌توانند در هر هفته برای یک جلسه به آموزشگاه مراجعه کنند یا اینکه می‌خواهند سازی را توسط استاد یا آموزشگاه خاصی آموزش ببینند؛ اما فاصله مکانی آنان بسیار زیاد است و تمامی موارد دیگری که در بالا به آن اشاره کردیم، به راحتی می‌توانند از آموزش‌های مجازی در بستر وب یا اپلیکیشن موبایل استفاده کنند. اپلیکیشن‌های آموزشی موسیقی اکثر معضلات شما را بر طرف می‌کند.

اپ‌های زیادی مثل اپلیکیشن آموزش گیتار، اپلیکیشن آموزش سنتور، پیانو و موارد دیگری ممکن است به صورت جدا جدا برای یادگیری وجود داشته باشد اما اپلیکیشن استاد اپ تمامی این آموزش‌ها را برای شما در خود جا داده است. شما با نصب یک آپ به تمامی آموزش‌های موسیقی دسترسی دارید. حتی می‌توانید آموزش تصویری داشته باشید، در استاد اپ اساتید ویدئو‌های آموزشی خود را در اپ منتشر می‌کنند تا در اختیار کاربران اپلیکیشن قرار گیرد.

استاد اپ برای انواع آموزش‌های مختلف از آموزش موسیقی گرفته تا آموزش های مدیریتی و کسب و کار در کنار شماست فقط کافی است این آپ را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید به دسته آموزش موسیقی بروید و برای مثال گزینه آموزش مجازی سنتور را انتخاب کنید و یادگیری را  شروع کنید. شما با اپلیکیشن استاد آپ به راحتی آموزش مجازی موسیقی را شروع کنید و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostaadapp.com/blog/?p=2249
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
استاد اپ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش مجازی موسیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.