آموزش حرکات اصلاحی ورزشی

561 بازدید

حتی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که دچار عارضه‌هایی مانند زانو درد شده باشید، با انجام حرکات اصلاحی زانو، می‌توانید درد زانو خود را کنترل و حتی بهبود کامل دهید. پس آموزش برخی از ورزش‌های اصلاحی درست به شما در بهبودی کامل و درمان این معضلات کمک می‌کند. منظور از حرکات اصلاحی ترکیب اصول فیزیولوژی انسان با فیزیک و بیومکانیک بدن است.

لازم است بدانید که یکی از بخش‌های مرتبط با تربیت بدنی، بخش حرکات اصلاحی ورزشی است. اما کدام حرکات ورزشی را می‌توان اصلاحی به حساب آورد و چگونه باید چنین تمرینات اصلاحی را انجام داد بسیار حائز اهمیت است!؟

حرکات اصلاحی

حرکات اصلاحی آن دسته از تمریناتی است که بدن را به وضعیت کامل برمی‌گردانند و امکان عملکرد بهینه و مناسب را برای فرد در وضعیت بدنی خوب، فراهم می‌سازند. در واقع فعالیت‌ها و روش‌هایی که برای جبران و رفع ضعف‌های جسمانی و عضلانی بکار می‌رود، حرکات اصلاحی نامیده می‌شود.

دلیلی که باعث می‌شود به انجام چنین ورزش‌هایی با هدف اصلاح عارضه‌های فیزیکی مختلف فکر کنیم، درد و ناهنجاری­هایی است که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. این ناهنجاری‌ها ممکن است به خاطر عادات حرکتی نامناسب، شرایط محیطی و کاری مانند ایستادن بیش از حد، نشستن نادرست و حتی زیاد نشستن در پشت سیستم و رایانه و راه رفتن با کفش نامناسب پیش بیاید. پس با انجام این تمرینات اصلاحی بدون نگرانی و استرس، فعالیت‌های روزمره زندگی خود را انجام دهید. از عادت‌های حرکتی نامناسب و مشکلاتی که برای درمان آن از ورزش‌های اصلاحی استفاده می‌کنند، می‌توان اشاره به صاف بودن کف پا، گودی کمر و دیسک کمر براثر فعالیت‌های سنگین، پرانتزی بودن پا و انحنا در ستون مهره، گردن درد مزمن و آرتروز کرد. شما با انجام تمرینات اصلاحی برای گودی کمر یا حرکات اصلاحی زانو درد این عارضه‌ها را به راحتی رفع می‌کنید.

این حرکات از برنامه‌های ورزشی و حرکتی، با اجرای تمرین‌های خاص، ساختمان بدن انسان را تغییر، اصلاح و بهبود می‌دهد. چنین ورزش‌هایی برای هر فرد متناسب با مکانیک بدن و عملکرد قسمت‌هایی مانند اسکلت و عضلات بدن است. بنابراین برای بدن هر فرد تمرینات اصلاحی، متفاوت است و نمی‌توان معیار ثابت و مشخصی در نظر گرفت.

 

حرکات اصلاحی در ورزش

با ورزش‌های اصلاحی که برای شما تجویز شده می‌توان درد خود را بهبود دهید. اما به خاطر داشته باشید حرکات اصلاحی که انجام می‌دهید نباید دردتان را بیشتر کند و موجب اذیت شدن شما بشود. در صورتی‌که با انجام ورزش درد شما بیشتر می‌شود، شاید آن ورزش اصلاحی برایتان مناسب نیست یا اینکه آن را به شیوه نادرستی انجام می‌دهید.

آموزش حرکات اصلاحی وقتی انجام می‌گیرد که از لحاظ جسمی و روانی سالم باشید و فقط دارای یک سری ضعف‌های جسمانی و ارگانی هستید. به طور مثال کودکی که در مراحل رشد دچار این دسته ضعف‌ها می‌شود با آموزش حرکات اصلاحی و انجام تمرینات می‌تواند این ضعف‌ها را برطرف کند و هم‌چنین از شدت گرفتن آن در بزرگ‌سالی جلوگیری کند. شما با ورزش‌های اصلاحی، وضعیت‌های نادرستی که در حالت‌های مختلفی مثل ایستادن، راه رفتن، خوابیدن و حتی نشستن دچار آن شدید را می‌توانید بر طرف کنید.

ممکن است یکی از دلایل درد شما در ناحیه تحتانی کمر عارضه گودی کمر باشد، همین باعث می‌شود نتوانید فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهید. پیشنهاد می‌شود با انجام حرکات اصلاحی گودی کمر این درد را به مراتب کاهش دهید و از پیشرفت گودی کمر خود جلوگیری کنید، البته به شرطی که درست انجام شود. با آموزش حرکات اصلاحی ورزشی می‌توانید کار‌هایتان را به راحتی مانند قبل انجام دهید.

گاهی هم با احساس درد شدید در کمر ممکن است به دکتر مراجعه کنید و با عکسMRI  متوجه دیسک کمر خود شوید؛ شما با حرکات اصلاحی کمر، ورزش‌های اصلاحی در آب درد خود را می‌توانید کنترل کنید.

با انجام حرکات اصلاحی آیا مشکلات برطرف می‌شود؟

با توجه به اینکه هدف از انجام ورزش‌های اصلاحی رفع ناهنجاری و پیشگیری است، با انجام آن‌ها درد را می‌توان بدون مصرف دارو و جراحی، کنترل و هم‌چنین کاهش داد و نتیجه آن را به مرور زمان با عملکرد بهتر در وضعیت فیزیکی و جسمانی خود مشاهده کرد.

نکته مهم در اجرای تمرینات اصلاحی تعیین زمان مناسب برای انجام حرکات اصلاحی است. اگر حرکات اصلاحی در زمان مناسب آموزش و اجرا شود تسلط و غلبه بر مشکل مؤثرتر است، تاثیرگذاری آن بیشتر است، در نتیجه بنابراین امکان بهبود و درمان افازایش خواهد یافت.

با انجام حرکات ورزشی اصلاحی قدرت و میزان انعطاف‌پذیری را که یک ابزار حیاتی و ارزشمند برای همه افراد با هر سن و هر توانایی است؛ می‌توان بیشتر کرد. برای ورزشکاران یا افراد فعال، حرکت اصلاحی می‌تواند عملکرد و کارایی را بهبود بخشد و احتمال بروز آسیب را کاهش دهد.

 

آموزش مجازی حرکات ورزشی اصلاحی

با حرکت‌های اصلاحی ورزشی به درمان خود کمک کنید. شما با مراجعه به دکتر و فهمیدن مشکل خود می‌توانید حرکات اصلاحی را حتی به صورت مجازی آموزش ببینید و آن‌ها را تمرین و تکرار کنید. این نکته را حتماً در نظر بگیرید که حرکت‌ها را کاملاً به درستی انجام دهید تا نتیجه مثبت ببینید اگر در انجام بعضی از تکنیک­ها، ضعیف یا حتی نادرست عمل کنید علاوه‌بر اینکه به خود آسیب می‌زنید ممکن است آثار سوئی در سلامتی شما داشته باشد. بنابراین آموزش حرکات اصلاحی را جدی بگیرید.

شاید شما بنابر دلایلی نتوانید به باشگاه یا مربی مراجعه کنید یا مربی خود نتواند در ساعاتی که شما در نظر دارید به شما آموزش بدهد، در این موقعیت شما نگران نباشید به صورت مجازی و حتی با وجود اپلیکیشن های آموزش مجازی به راحتی می‌توانید تمرین را در منزل شروع کنید، فقط کافی است در ابتدا یاد بگیرید که چه نوع حرکت‌هایی را باید انجام دهید و نحوه انجام صحیح هر یک به چه صورت است. کافی است با همین تلفن همراه خود از اپلیکیشن استفاده کنید و به صورت مجازی درمان خود را با آموزش و انجام حرکات اصلاحی ورزشی شروع کنید.

اپلیکیشن استاد اپ به شما این کمک را می‌کند که هیچ محدودیتی بین شما و آموزش و یادگیری نباشد و با روش‌های مختلفی مانند آموزش مجازی یا پخش زنده، دانش و مهارت را به شما منتقل کند. در استاد اپ این امکان برای شما وجود دارد که از دسته آموزش‌های ورزشی به حجم زیادی از محتواهای ویدئویی آموزشی حرکات اصلاحی دسترسی پیدا کنید.

آموزش درست، تمرین و تکرار حرکات اصلاحی ورزشی به کاهش درد و ناهنجاری­های جسمی کمک می‌کند و باعث می‌شود هر چه زودتر بهبود یابید. هم‌چنین باعث تکامل رشد و پرورش توانایی­های بدنی و آمادگی بدنی می‌شود. با تمرین­های جسمانی از طریق حرکات اصلاحی به درمان و پیشگیری خود کمک کنید. با مراقبت از خود و انجام تمرینات اصلاحی درست سلامتی به شما نزدیک‌تر می‌شود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostaadapp.com/blog/?p=2259
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
استاد اپ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش حرکات اصلاحی ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.