سیاره آبی ۲

503 بازدید

سیاره آبی ۲

استاد: آکادمی مجازی ایرانیان

سطح دوره: مقدماتی

مدت:۶ ساعت, ۴۴ دقیقه, ۵۴ ثانیه 

معرفی دوره

سیاره آبی ۲ ، یک مجموعه مستند بریتانیایی ساخت گروه بی بی سی است. درست همانند فصل نخست که سال ۲۰۰۱ منتشر شد، این مجموعه نیز توسط یک طبیعت‌گرا به نام دیوید اتنبرو روایت می‌شود و موسیقی‌های زمینه‌ی آن ساخته‌ی هانس زیمر افسانه‌ای هستند. این سری مستند ابتدا قرار بود با نام «اقیانوس‌ها» منتشر شود، اما بعدها تصمیم سازندگان آن تغییر کرد و با نام سیاره آبی ۲ آن را اکران کردند. فیلمبرداری این پروژه بیش از ۴ سال به طول انجامیده که شامل ۱۲۵ سفر در ۳۹ کشور جهان و تولید بیش از ۶ هزار ساعت غواصی توسط بیش از ۴ هزار غواص زیر آب بوده است.

این مجموعه مستند موفق شده جوایز و نشان‌های زیادی را در طول دو سال گذشته دریافت کند. از مهم‌ترین این جوایز می‌توان به برنده‌ی بیست و سومین جشنواره تلویزیونی ملی، برنده و نامزد جایزه تلویزیون آکادمی بریتانیا سال ۲۰۱۸ و برنده‌‌ی جایزه‌ی مهارت آکادمی بریتانیا اشاره کرد.

مستند سیاره آبی ۲ در ۷ قسمت به نام‌های «یک اقیانوس»، «ژرف»، «صخره‌های مرجانی»، «آبی بزرگ»، «دریای سبز»، «سواحل» و «سیاره آبی ما» منتشر شده است که هر قسمت،‌ در موقعیت مختلفی فیلمبرداری شده و به موضوعی خاص اشاره دارد. در قسمت نخست جوناتان اسمیت به واکاوی در زندگی حیوانات اقیانوس‌ها می‌پردازد. برخی حیوانات نظیر دولفین‌های پوزه بطری در دریای سرخ با مرجان‌ها بازی می‌کنند، ماهی دندان‌دار هوشمند بدن خود را به لابه‌لای مرجان‌ها می‌مالد، دسته‌های بچه شکارچیان دایره‌وار در اقیانوس هند حرکت می‌کنند، یک ماهی کله گوسفندی ماده آسیایی جنسیتشان را به مرد تغییر می‌دهد، نهنگ‌های قاتل به دسته‌ی دلفین‌های پوزه بطری در نیوزیلند می‌پیوندند، نهنگ اورکا و گوژپشت در بین شاه ماهیان نروژی جشن می‌گیرند و گراز دریایی تلاش می‌کند بر روی یخ‌های ذوب شده‌ی قطب شمال،‌ با اجتناب از سایر گرازها و خرس‌های قطبی، به استراحت بپردازد.

اما در دومین قسمت، اورلا دوهرتی می‌خواهد اعماق اقیانوس‌ها را به ما نشان دهد. اعماق اقیانوس‌ها، سخت‌ترین شرایط در جهان وجود دارد. در اعماق جنوبگان، موجودات بومی متنوعی وجود دارد. در سایر اقیانوس‌ها، غول‌های بزرگ (آتش‌تنان، اره ماهی‌ها و ماهی‌های مرکب) یکدیگر را می‌خورند.

 سومین اپیزود از مستند سیاره آبی ۲ توسط جوناتان اسمیت کارگردانی شده است. صخره‌های مرجانی زیستگاه‌های بزرگی هستند که توسط موجودات کوچکی به نام مرجان‌ها ساخته می‌شوند. در این منطقه سپیداج به دنبال طعمه می‌گردد، ماهی قزل‌آلا توسط اختاپوس قرمز شکار می‌شود و دلفین‌ها به بازی مشغولند. در چهار قسمت بعدی این مستند که توسط جان راثون، کیترین جفز، مایلز بارتون و اورلا دوهرتی – ویل ریدجدون کارگردانی شده‌اند نیز به سایر موارد اکوسیستم اقیانوس‌ها در سراسر جهان پرداخته شده است.

 
 
 

خلاصه محتوای دوره

استاد اپ چیست ؟

تصور کنید که قرار است به صورتی کاملا متفاوت، با انرژی و پرنشاط یاد بگیرید. رصد آنلاین، رویدادهای متمایز، بیشتر از ۸۵۰ دوره متنوع مهارتی، دروس مدرسه، کلاسهای آنلاین و وبینار از سطح مبتدی تا تخصصی یک جا بر روی اپلیکیشن در اختیار شما باشند. و همه این ها فقط با یک اشتراک ماهیانه به صورت نامحدود در دسترستان باشند. این استاد اپ است. در استاد اپ شما می توانید از دوره ها و رویدادهای رایگان یا اشتراکی اپ استفاده کنید. سپس در صورت تمایل با یک اشتراک ماهیانه به صورت نامحدود به تمام محتوای آموزشی و سرویسهای متنوع استاد اپ دسترسی پیدا کنید.

مدرس دوره

آکادمی مجازی ایرانیان، به عنوان بخشی از برنامه جهانی گسترش دانش در کشورهای در حال توسعه، با همیشگی نمودن آموزش از طریق انواع ابزارهای الکترونیکی، بهبود شرایط کار و زندگی مردم را هدف قرار داده است. آموزش الکترونیکی محدود به اینترنت نمی شود و گستره وسیعی از ابزارها را در بر می گیرد. همیشگی نمودن آموزش به مفهوم حذف بسیاری از محدودیتهای زمانی و مکانی است که تنها از آموزش الکترونیکی انتظار می رود. در سال ۸۸ این مدل کسب و کار آکادمی اینترنتی را از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنده عنوان کار آفرین برگزیده ملی نمود.
در سال ۱۳۹۰ با حمایت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مجوز اولین مرکز آموزش مجازی فنی و حرفه ای ایران با عنوان مرکز آموزش مجازی ایرانیان به آکادمی اعطا گردید.
آکادمی ایرانیان اکنون تنها برند ایرانی فعال آموزش مجازی ایران در کشورهای مختلف می باشد و پروژه های مشترکی را در کشورهای مختلف پیاده سازی و اجرا نموده است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ostaadapp.com/blog/?p=4829
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
استاد اپ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد سیاره آبی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.